Dagens ridpass

Valde att rida på veda i alla fall då jag kände mig bättre imorse. Fick idag rida Caramelle vilket jag först var lite otaggad på då vi inte fick något bra avslut förra terminen. Caramelle är ingen lätt häst, hon är speciell och man måste ha mycket i huvet i varje moment.
De första 15-20 minuterna gick hon klockrent, superfina övergångar utan att hon slog sig fri, hon tuffade på i ett bra tempo och i en stadig form. Sen skulle vi börja med skänkelvikningarna och då blev det lite svårare, hon spände sig och allt blir då svårt. Men jag fick till ett par fina skänkelvikningar i alla fall. 
Galoppen kändes idag väldigt bra. Höger var bäst men där sköt hon dock in rumpan en aning men sista höger galoppen var hur bra som helst. I vanliga fall är galoppen katastof - huvet rätt upp och hon studsar fram. Men idag slappnade hon av och galopperade vilket var sjukt bra. Dock var vänster lite sämre men ändå hyfsat bra, jag vågade rida och ta i och inte bara lalla runt och försöka få henne lugn utan man måste ta tag i det innan det är för sent.
Men jag är hur som helst nöjd med henne idag, vi har haft värre pass helt enkelt. Det är en väldigt härlig häst när allt väl sitter!
//Hedda
Några bilder på mig och Caramelle under ett dressyrpass i våras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback