Dagen

Var på veda idag runt 9 och hjälpte till på lägret. Uteritt på förmiddagen igen och idag red jag Maestro då Brownie får ta Bamyls plats uppe i Frösunda ett par dagar nu på lägret. 
Men Maestro var rätt fin, sjuuukt svår galopp som jag trodde jag skulle flyga av i. I traven var han i alla fall riktigt fin.
Det är inte direkt en så liten häst det där haha ;)  

Efter veda åkte vi till Kiwi där jag joggade henne en stund. Hon var riktigt tjorvig och sparkade mot spöt och skänkeln. Gick mot slutet hyfsat och hon var då i alla fall lösgjord i sidorna vilket var positivt. 
Jag tänkte bara jogga men mot slutet red jag i en lite högre galoppform och gick på en stor 8-volt och vid x gjorde jag ett enkelt byte. Hon gjorde det rätt bra även fast en av våra svagheter just nu är enkla byten, hon springer gärna in i avbrottet och väntar inte riktigt innan fattningen. Hon måste samla galoppen innan avbrottet och det orkar hon inte riktigt än. Vi har slarvat lite med samlingen sen hennes vila i april! Inte alls bra!

Imorgon är jag på veda igen och mamma rider också dressyr på Kiwi! 
//Hedda
Alla bilder är på Maestro ifrån uteritter imorse. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback