Dagen

Förlåt för dålig uppdatering idag men somsagt var vi i skolan fram tills kvällen. 
När jag kom hem skulle mamma precis iväg till stallet så jag åkte med och longerade Kiwi en stund på utebanan, hon var som vanligt pigg och framåt och väldigt lydig. Jag jobbade mycket skritt - halt - trav - galopp - skritt osv och på lina är det rätt så svårt med övergångar men det gick riktigt bra faktiskt. Hon behöver verkligen lyssna på mig hela tiden och kan därför inte hålla på att kolla på annat osv utan fokus ligger på mig.
Jag longerade henne inspänd hela tiden förutom sista varven där jag lät henne springa av sig lite utan inspänningar vilket hon var väldigt nöjd med och drog på i en ganska hög fart. Efteråt gick jag med henne runt hagarna i ca 7-10 minuter så att hon fick skritta av ordentligt i ett lugnt tempo!
Ni får en ganska dålig och snabb snapchat bild ifrån longeringen idag ;)



Kommentarer
Jossan

Hur tycker du man ska ha inspänningen? Älskar er blogg😍❤️

Svar: Svarar i ett inlägg!
Tack så jättemycket!
ponnyboken.blogg.se

2014-08-21 @ 23:05:49 | http://skeeronja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback