Curium soap

En sak jag använder i princip varje dag är min curium soap ifrån veredus. Det är som ni kan se på bilden i en slags sprayflaska vilket gör den väldigt lätt att använda. Det är inte vanlig tvål utan mer olja vilket gör att man inte behöver något vatten på svampen. Lädret blir lätt rent och också väldigt glansigt.
På vissa lädersorter som redan från början är glansiga kan man inte ta så mycket men är lädret inte glasigt från början blir det superfint.
Man behöver inte torka av lädret efteråt utan det torkar in av sig självt så länge man inte tar allt för mycket.
 
Jag köpte min på Stockholm Ridsport men jag vet annars att den finns lite överallt, den kostar runt ca 169kr och det tycker jag är värt det då den räcker rätt länge. Jag har använt 1 flaska på lite mindre än 1 år, jag ska nu snart köpa en ny då det är väldigt lite kvar i min nuvarande.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback