RSC hittils del 1

Nu när lite över halva av säsongen i Ridskolecupen har gått tänkte jag göra en sammafattning av hur det gått hittils. Det här inlägget har dock legat i utkast i ca 2-3 månader men nu publicerarjag det ;)
Del 1 blir om dressyren!

Omg 1. 22 sep 2013
Första omgången tävlade jag fortfarande på ponny. Gjorde min LA-debut på Pandora. Dock var vi bara två i klassen, jag och Pandora samt Hanna och Kummin. Det gick helt okej, dock rätt mycket missar och hon blev jättejättetrött inne på banan men det gör inte så mycket nu. Var bara kul att tävla LA! Hade som mål att få över 55 %, haha jag fick 56. Dock vare två på hela dagen som fick över 60% så domaren dömde väldigt lågt då hästryttarna i LA tex rider skitbra ritter oftast hela tiden. Men Hanna fick 57 så hon vann ;) Ingen placering men kul tävling ändå! ;)
 
Omg 2. 24 november 2013
Till den här tävlingen bestämde jag mig för att gå upp och tävla på häst istället så den här gången gjorde jag min debut på storhäst på tävling! Red LC:1 då och jag fick Candi som jag ridit 2-3 gånger innan. Det gick lååångt över förväntan. Domaren dömde kanske lite väl högt den här gången enligt mig ;) Men framridningen kändes bra och inne på banan helt okej men han är rätt svår och hålla ihop, han är en ganska lång häst i kroppen. Men jag red ihop 72,41% som blev nytt personbästa och blev 2:a placerad! :)
 
Omg 3. 30 mars 2014
Den här tävlingen var andra för mig på storhäst i dressyr. Behövde en till placering i LC för att kvala till LB. Fick tredje sista numret på lottningen vilket var skiiitdåligt, men fick ändå Robban som jag red för då ca 3 månader sen. På framridningen var han sååååå jäkla dryg och jobbig. Stod emot och sparkade och ville ingenting. När jag skulle in på banan var jag genomsvettig så kände mest ska jag vinka ut mig? haha var så jääkla trött och då skulle jag klara ett helt dressyrprogram, UTAN spö och nedsittning i 4 minuter och driva driva driva... Känslan efter ritten var hemsk. Kände att jag bara satt och skumpade och tryckte på men de hände nada. Fick missar som fel galoppfattning och sånt men annars inget superstort. Tyckte det kändes skit och det var såå mycket finare ritter i min klass, men jag lyckades ändå vinna min klass på något konstigt sett. Fick 62,??% och det var konstigt nog högsta procenten för dagen, så domaren dömde väääldigt lågt den dagen. Dock rätt snällt betalt för min ritt tycker jag hahah xd Men kvalade nu LB! ;)
 
Nu är det bara en omgång kvar i dressyren! Då rider jag LB:1 och måste satsa gärnet för att komma bra in till finalen men just nu ligger jag bra till. Red LA första gången vilket ger mer poäng än om man rider LC, sen på LC på häst fick jag två placeringar vilket är bra för poängen i ställningen då. Men nu får vi se hur det går! Är iaf taggad inför nästa dressyr!

/Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback