Ridningen igår

Igår red jag Cyklamen på dressyrlektion för Magnus. Vi värme upp på serpentinbågar i trav och sen red vi skänkelvikningar, halter, framdelsvändningar, galopparbete och sånt.

I början var han lite jobbig och stark men jag tycker han blev bättre efter typ 25 min. Han flöt på rätt bra tycker jag, blev lite stark och tuffade på lite så fick ta mycket förhållningar hela tiden. Men över lag är jag nöjd. Galoppen var bra också, kunde samla och öka bra och övergångarna blev också bra. Det var lite svårt i serpentinerna dock när han var lite vinglig, men annars är jag rätt nöjd.

Här är bilder från passet, film kommer kanske senare! Ursäkta ful sits och dåliga händer på vissa bilder.. ;)
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback