Privatlektion för Evelina

Imorse var jag i stallet 9 då jag skulle rida privatlektion för Evelina. På tavlan satt det en lapp på vilka som skulle rida vilken tid och vilka hästar alla skulle ha. Jag fick Cyklamen som var jätteroligt! Fixade honom och borstade och sen 9:45 red jag. Red på utebanan och det var svinvarmt men fläktade lite ändå.

Under lektionen tränade vi på massa saker som öppnor, skänkelvikningar, halter, övergångar, enkla byten, ökningar, halter, 10 metersvolter och ännu mindre volter och min sits och mina händer. Massa olika asbra saker och det va en skitbra lektion tycker jag!

I början av passet var han lite jobbig när han drar in rumpan innanför spåret hela tiden så vi fokuserade på det. Sen när vi värmt upp lite så började vi jobba allt annat och vi höll på rätt hårt med mycket förhållningar och halvhalter, få med bakbenen och tempoväxlingar. Öppnorna var lite svårt i början men några blev faktiskt riktigt bra. Skänkelvikningarna samma sak, i slutet flöt de på jättefint och han lyssnade väldigt bra för skänklarna. Kunde vända och svänga vart som helst med iprincip bara hjälp av benen. Han lyssnade skitbra på slutet och var jättefin!

Övade halter och igångsättningar och sen många ökningar. Övade på förhållning i hörnen och sen trycka på, sen tillbaka igen osv. Sen enkla bytena var svåra i början att få tillbaka honom till skritt direkt men efter några gånger funkade det jättebra. 

Är faktiskt väldigt nöjd! Det här var bara andra gången jag red honom och det kändes jättefint! När vi var klara skrittade jag upp honom till stallet. Tyvärr var det ingen som kunde filma/fota när jag red men har några bilder på stallplanen innan jag hoppade av. 

Imorgon är det ridning igen och jag hoppas ju att jag får honom igen men jag tror tyvärr nog han går sista lektionen. Men det var skitkul att rida honom igen och hoppas jag får honom på lektion nu!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback