Min Ponnycup säsong 2013-2014

Här är alla matcher jag gjorde under säsongen 2013-2014!
 
1. Dressyr Bortamatch mot Djurgården
Första matchen jag gjorde fick jag rida en nätt D-ponny valack som hette Walther. Han var rätt spänd och lite stressig men jag lyckades få till det helt okej ändå. Hade en bra känsla av ritten trots lite småmissar här och där och att han blev lite seg i programet. Men laget vann iaf! Domaren låg väldigt lågt i poängen den matchen, guldet hade typ 61,något%. Jag red iaf på 61,143% och var 0,5 poäng ifrån guldmedalj haha.
 
2. Hoppning Bortamatch mot Tyresö
 Jag fick hoppa in som reserv den här matchen då ingen annan kunde. Detta var även min sista hoppmatch i ponnycupen någonsin. Jag fick rida på en ganska pigg D-ponny valack som heter Dingo. Han var skitfin på framridningen och allt kändes bra. Startade sist i laget och innan jag fick startsignalen hoppade han runt på två ben typ och var helvild hahah xd Men jag red felfritt iaf och matchen slutade oavgjort.
 
3. Dressyr Bortamatch mot Lidingö
 Det här var typ världens sämsta match... Sorry men domaren dömde skitdåligt. Sjukt dåligt bedömt och till och med Lidingö sa på prisutdelningen att de tyckte det var konstigt att dem vann och vi förlorade... Jag fick rida på en brun D-ponny som heter Eminem. Han var väldigt spänd och stressad den gången och galoppen sket sig helt åt skogen. Fick snåla och skitdåliga 50% men guldet fick 60, och min ritt var helt katastrof. HELA galoppprogramet innehöll 2-4... Men han bara sparkade och slog och det blev inte alls bra... Vi förlorade tyvärr. Var ett ganska konstigt resultat men ska inte gå in på något stort för det ;) Kul för Lidingö att dem vann och dem var dessutom väldigt trevliga!
 
4. Dressyr Bortamatch mot Överby
 Den här matchen var vi rätt nervösa. Dels för att vi precis förlorat och inte ville göra det igen, och sen även för att vi skulle möta Överby som vi visste var starka och väldigt duktiga. Jag fick rida en ganska krånglig lite övervuxen D-ponny som heter Saturnus. Kämpade hela framridningen och det här var nog en av de svåraste hästarna jag någonsin ridit på tror jag. Men lyckades få till det lite grann iaf haha ;) Red ihop typ 62%. Laget förlorade tyvärr men Överby var helt klart värda vinsten!
 
5. Dressyr Hemmamatch mot Djurgården
 Första hemmamatchen för mig den här säsongen var hemma dressyr mot Djurgården. Jag red Pandora och hon var skitfin som vanligt! Typ inga missar tror jag, gick asbra! Red på 70% och tog individuell guldmedalj! Laget vann dessutom!
 
6. Dressyr Bortamatch mot Tyresö
 Den här matchen hoppade jag in som reserv. Fick rida samma ponny som sist vi va där och hopptävlade, Dingo! Kände honom lite innan ju så det var inte så svårt att komma på honom på framridningen. Dock blev han liite seg inne på banan och sen lite småmissar här och där, typ med halten och så men det va skitsamma. Jag red på lite mer än 68% och tog individuell guldmedalj!. Laget vann med ca 40 p!
 
7. Dressyr Hemmamatch mot Överby
 Sista matchen var hemma mot Överby. Om vi vann den här matchen skulle vi gå upp lika med grundpoängen mot Överby och Lidingö och därmed ha chans till semi. Jag red Pandora igen och hon var fin den här gången med! Blev lite dålig halt och lite annat men va annars nöjd, hon blev väldigt trött dock. Men jag red på 70% igen och tog individuell guldmedalj igen och laget vann med typ 10-15 p tror jag så det var väldigt väldigt jämnt!
 
Tyvärr gick vi inte vidare i semin, vet inte riktigt hur förbundet räknade men det är skitsamma. Överby gick vidare och de är dessutom i final nu så vi hejjar såklart på dem och hoppas att de vinner!
 
Men för min egen del tycker jag att det var en ganska bra säsong ändå. 3 guldmedaljer, flera bra ritter och rätt roliga men svåra ponnys på bortamatcherna. Men tycker ändå det har varit kul med "nya" laget som det var. Nästa säsong blir det nytt lag igen då eftersom typ 4 st från dressyren slutar så nu måste vi börja plocka upp några från hoppningen. Men det blir säkert bra!
 
/Carro



Kommentarer
Anonym

Hur blir man med i ponnycuppen? Det verkar kul

2014-04-30 @ 13:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback