Hoppspecialen

Har nu kommit på att de inte är så bra att skriva om ett pass två dagar efter då man glömmer vad som kändes bra och mindre bra under passet hahah...
Men i fredags red jag hoppspecial på Toy och vi red för Evelina! Det va en skitbra lektion, vi hoppade samma sak som onsdagsgruppen gjorde. 

Toy va skiiitfin när vi värmde upp. Han kändes asbra! De  svåra var att korta galoppen väldigt mycket och sen istället för att fortsätta på volten rida rakt fram. Han har sjukt svårt för det och orkar inte riktigt hålla ihop sig när det blir på rakt spår så vi tränade en del på det.

Själva hoppningen tror jag också gick bra haha. Dock var han skittaggad så fick bromsa honom i studsen och samla galoppen jättemycket. Men det gick rätt bra iaf! Blir väl honom på nästa dressyrtävling, dock vet jag inte om jag vågar på hopptävling haha😝

Kommer film från specialen snart! Här är ngra bilder iallafall.
//Carro
Hihi taggad ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback