Ebbe 25 april

Red Ebbe idag på veda och idag gick det faktiskt rätt så bra.
Vi red för Lena Karlsson och vi började med att rida hästarna rätt låga i början och få igenom ställningen ordentligt innan vi satte igång. Ebbe fick gå låg i ca 30 minuter och det tror jag verkligen behövdes för honom. Han blir så sjukt stark när han blir trött och det är bättre att han får komma igång låg och sen orka i en högre form och där prestera på topp än att göra av med all kraft innan man börjar rida massa rörelser.
När jag red honom i en högre form så var han sjukt fin och jag hade en underbar känsla hela tiden, speciellt i öppnorna och travökningarna.
Vi övade lite slutor och det var i ena varvet riktigt svårt för honom men i andra varvet satte han de galant. I galoppern var han lite trött och blev då alldeles för tung och stark och vi hittade efter det inte tilbaka till den där bra känslan men lektionen var då ändå slut så det spelade inte världens roll. Vi fick till en hyfsad galopp under framridningen så jag var nöjd med galoppen ändå.
Han var sjukt duktig och det enda jobbiga var att han var extra fjantig i närheten av hopphästarna och brallade iväg och höll idag tillome att bocka vilket var jobbigt men han slutar när man säger till honom så det är ju bra men ibland tar han över kontrollen lite väl mycket men idag hade jag största delen av tiden all kontroll över honom så det var kul!
Bilden är ifrån förra gången!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback