Tävlingen

Idag var det Ridskolecup i hoppning på Veda. Var astrött och inte så taggad med körde ändå... Fick lott 9 och tog Pandora. Nu är det 3 klasser istället för 2 på ponny, 50 cm, 60 cm och 70 cm. Skulle egentligen startat 70 klassen men jag har bara mina LB placeringar på Twist så jag fick köra 60 istället eftersom man måste ha placeringar på olika hästar ;)
 
Iaf gick Pandora 50 klassen innan, och hon galopperade så jävla fort och tog typ slut på alla krafter.. När jag hoppade upp på framridningen var hon helt genomsvettig.. Jag tänkte skritta henne rätt länge på lång tygel men hon orkade knappt skritta. pandora är i vanliga fall skitsnabb för skänkeln och har man ett spö behöver man aldrig använda det.. Hon var så otroligt seg och trött.. Kunde knappt trava.. Tog ett kort spö och nuddade lite, hände NADA?!?!? Behövde sen använda spöt bara lite mer, aboslut inte mycket för då drar hon ju iväg men ändå lite grann.. Då vaknade hon till LITE. Galopperade bara något varv i båda varven och sen skrittade jag typ resten.
 
Inne på banan vaknade hon till, som hon brukar göra. Ville ha henne kort så hon inte drog iväg, och även så jag kunde reglera henne lite. Såfort man håller i tyglarna på henne suger hon ihop sig eller vad man ska säga, hon trycker in sig själv asmycket på tygeln så jag längde lite på tyglarna, tryckte på lite och försökte få upp huvudet på henne. Blev lite långa tyglar hela ritten då men aja...
Ritten gick helt okej. Hon hoppade bra, bytte galopp över nästan alla hinder, lyssnade ganska bra och aa va ganska duktig. Jag var lite slarvig i vissa svängar och fick hjärnsläpp mitt under ritten men hittade tillbaka sen.
Banan gick ändå helt okej, lite obalans här och där och sen blev jag kanske lite tung i sadeln haha... Men är annars ganska nöjd. Det var bara 3 i våran klass och jag kom 2:a med typ 3 poäng från 1:an. Ingen placering alltså men fick 2:a bästa stilpoängen på hela dagen tror jag? Fick 96,5 p
 
Här är lite bilder från idag, ni kan få se film också... lägger upp bilder och film dåååå.
 
Här är film också!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback