Alla Ridskolecupfinaler jag gjort...

Nu kommer ett SJUKT långt inlägg med alla finaler jag gjort i Ridskolecupen!
 
2010
Dressyr LB:1
Första finalen jag gjorde var i dressyr, juni 2010. Jag hade tävlat i Ridskolecupen i ett halvår typ och fick två placeringar den säsongen. Jag visste ju ingenting om finalen och jag trodde inte att jag var med. Dagen innan hade jag och Lisa tänkt åka ut och hejja på finalen.. Kvällen innan vid typ 5-6 tiden så tittade jag på hemsidan. Haha skulle titta vilka det var som var med i finalen. Driver inte jag blev skiträdd och nervös när jag såg att det stod mitt namn på finallistan för ponnydressyr!! Hahahah omg.. Fick fort som fan springa runt på gräsmattan och träna in programet och sen åka förbi mamma och hämta tävlingskläder.
På tävlingsdagen när vi skulle lotta hästar fick jag sista numret såklart haha (8). Hade att välja mellan Yrsa & Anastasia. Haha tog Yrsa.. OMG ALLTSÅ KOMMER IHÅG ATT JAG SA TILL YRSA UPPE I STALLET: "Kom igen nu Yrsa, vi har vunnit en gång och vi kan göra det igen." HAHAHAH ALLTSÅ JAG DÖR!!! 
 
Iaf det var 2 domare den tävlingen. Jag red programet och det gick åt HELVETE! Hahah skrattar bara jag tänker på den ritten.. Yrsa skyggade för domaren 24/7, bröt av i galoppen och jag hade felgalopp och allt asså herregud...Jag kom sist hahaha, fick 51,37 av ena domaren och 50,34% av den andra.
 
HAHAHA alltså läs protokollen! HELT SJUKT HAHAHAHA OMG
 
2011
Dressyr LB:1
Det här året kom jag till dressyrfinalen igen. Tog först Pandora men sen bytte jag till Colleen. Haha jag kunde ju inte rida henne men jag höll knappt i tyglarna (alltså dem glappade brutalt). Men Colleen gick ju ganska lågt ändå när jag inte ens höll i henne. Jag trodde ju att hon gick på tygeln men aja. Inte så mycket att säga men jag fick 62,414% och blev 3:e placerad (ahahah hur nu det gick till?) Fick en gul rosett, bronsmedalj och hederspris.
 
2012
Dressyr LB:0 & Hoppning 70 cm
Det här året kom jag för första gången till final i både hoppning och dressyr. I dressyren hade jag Plopp, som jag då inte hade ridit på ett helt år. haha hade att välja mellan Plopp, Käck och Bamyl typ.. Så tog Plopp. Han gick helt okej inne på banan men fick massa missar... Fick ändå 65,00% och kom faktiskt 2:a. Det här året hade dem större rosetter, så fick en ganska stor, blå rosett och en silvermedalj.
 
Hoppningen, där tog jag Jane. Hon var SKITTAGGAD under framridningen, hade typ ingen kontroll över henne seriöst, hahah, hon bara drog och drog.. Inne på banan gick det så fort så jag kunde nästan inte svänga. När omhoppningen började tappade jag tygeln som gled ur handsken(hade nya, vita handskar som var SKITDÅLIGA), så jag hann inte styra innan hindret kom och då galopperade hon förbi, behövde lägga en stoor volt och sen hoppade hon. Resten av banan hoppade hon felfritt men tygeln tappade jag flera gånger och man ser på filmen som jag förövrigt inte tänker lägga upp hur tyglarna bara glider ur handen så fort jag kortat upp dem. Det var verkligen en kaos runda... Jane bara sprang och jag höll inte ens i tyglarna bokstavligt talat... kom näst sist, hahahah
 
2013
Dressyr LB:0 - Hoppning 70 cm
I dressyren tog jag Ludde och i hoppningen tog jag Twist. Dressyren gick helt okej, Ludde var helt galet seg!! Orkade inte ett steg till mot slutet nästan... Jag kämpade in i det sista kan man väl säga, och det gjorde LÄTT Ludde också! Han blev lite lång i slutet och orkade inte riktigt.. men det gick ändå helt okej.. Red på 65,781% och kom 3:e placerad! Protokollet blåste dock iväg samma dag men jag fick en stor, gul rosett, en bronsmedalj och hederspris.
 
Hoppningen, där hade jag Twist. Hon var BÄST! Så jävla grym!! Hon har ALDRIG hoppat så bra som den gången, jag hade kontroll över henne, hon lyssnade på förhållningar och allt satt. Alla andra tävlingar har hon bara sprungit på men den här gången lyssnade hon verkligen! Hon var i några bommar men alla låg kvar... I omhoppningen tryckte jag på ganska mycket och satsade ganska mycket. Hon klarade alla svängar, behöll tempot och tvekade ingenting. Jag startade som nummer 3, vi gick upp i ledning då och jag höll den platsen genom hela startfältet på ca 12 starter tror jag och vi vann finalen i hoppning! Världens bästa ponny, fan va hon va duktig.♥ Fick en stor, gulblå rosett, en guldmedalj, en stor pokal, en liten silverkopp där det står "Vinnare Hopp ponny RC 2013" och hederspris.



Kommentarer
Hedda

Vad duktig du är!! :)

2013-09-05 @ 22:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback