Tävlingen idag

Idag var det Ridskolecup i dressyr och jag debuterade i storhästklass. Var samling 8.30 då vi byggde staket och sen var det lottning. Tog Candi som jag förövrigt ridit 2 gånger innan.
Gick upp och knoppade honom, och HAHA han hade typ ingen man att knoppa.. Han hade jättejätte tunn man och typ ingen pannlugg men lyckades få till hyffsade knoppar ändå! ;) Sen var det typ 4 h tills jag skulle starta så jag kollade rätt mycket på de andras ritter.
 
Framridningen:
När jag red fram var han muk men ganska seg. Speciellt i galoppen. Precis innan jag skulle starta tog jag galopp i båda varven och då började han kicka med bak när man trycker på honom. Fick bra tips av Annette som funkade så det var skitsnällt av henne!
 
På banan:
Inne på banan var han jätteduktig. Lite trött och seg blev han men han var ändå skitduktig tycker jag! Inga större missar och det flöt på rätt bra!
 
Resultat:
Det var massa bra ritter som fick superbra procent! Askul ju! Jag själv fick 72,41%(!) som är mitt nya personbästa, och blev också 2:a placerad! Så jäääkla kul! Kändes som en skitbra start på storhäst! Var även 3:e gången jag red honom så är asnöjd! Fick typ bara possitiva kommentarer på protokollet och siffror mellan 6-8. Fick mest 7 och 8 och typ två tre 6:or.
 
Här är bilder! Film kommer i annat inlägg!
Så fin!!
blev väldigt mycket bilder...
 
Aja stort grattis till alla andra placerade och alla fina ritter! Tack hanna för att du filmade och tack hedda för bästa stödet idag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback