Ridningen igår

Igår red vi dressyr för Magnus och jag red Candi för första gången. Trodde faktiskt inte det skulle gå så jäkla bra då skitmånga har sagt att han är jättestark och svår att rida och han har verkligen sett så ut också men det gick faktiskt skitbra, hahah. Vi red massa skänkelvikningar, 10 metersvolter och lite galopp på volter osv. De första 10 minuterna var lite kluriga att komma på hur jag skulle göra med honom men sen blev han skitfin!! Särskillt mot slutet när han blev kort i formen och travade på skitbra (Han är förmodligen världens längsta hals). 
 
Galoppen gick också bra, han lyssnade jättebra och det kändes jättebra efter lektionen! Tyckte faktiskt han var rätt kul att rida! OM jag är riktigt modig kanske jag till och med tävlar honom? Och på tal om tävling så kommer snart ett inlägg om det ;) En liten ny grej om det!
Har ingen bild eller film från igår tyvärr så ni får en tråkig hag-bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback