Klubbmästerskap Dressyr 2013

Igår var det KM i dressyr som är en maskeradtävling. Man vinner alltså inte bara på bäst ritt utan även musiken man valt, muta och utklädnaden. Jag var utklädd till Super Mario.
 
På framridningen var hon rätt hetsig. Jobbade mest på att få henne lugn i steget men hon kändes inte lika fin som i tisdags. Inne på banan gick det rätt bra , fick inga missar och det flöt på. Travökningen får man som vanligt ingenting på på henne, hon kan ju inte länga stegen alls utan springer bara fortare. Men annars var det väl inget speciellt som hände. Tyckte iaf att det gick bra och det tyckte många andra också. Men som vanligt så får man skitdålig poäng för att hon är hetsig och går och "biter sig i bringan" som domaren tyckte. Problemet är ju bara att det går ju typ inte att rida henne på något annat sett. Så fort man kortar tyglarna går hon så och det är så hon går i form. Ibland går hon lite lägre men när man rider henne på tygeln blir hon så kort som hon är. Fick inte mer än 63,??%... Faktiskt skitbesviken på det. Flera trodde att jag skulle vinna, dock trodde inte jag det men så får jag 63% och det står på protokollet Riktigt bra ridet men får inga poäng?? 
 
Aja skitsamma, har inget annat val än att ta Pandora lixom, typ inte ridit någon annan på 100 år. Det tråkiga är bara att alla domare dömer ner henne på hennes "hetsiga" steg och korta form. Här är iaf bilder och film från ritten-




Kommentarer
Josefine

Bra ridet ändå tycker jag. Fin utklädnad. Både du och Pandora är jätteduktiga.

2013-11-04 @ 09:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback