I lördags

 Hahah herregud...
I lördags skulle jag helgjobba på Veda med Jana. Min moppe hade ingen tank visste jag, och den gick inte att köra till macken, så jag skulle åka ner till Jana, ca 100 meter i nedförsbacke, sen tanka och sen skulle jag skjutsa henne till Veda. Halv 7 tänkte jag vara hos henne då så att vi hann och så.
 
Här är hela kaoshistorian, ahha orkar inte:
Morgonen börjar med att det står 3 bilar framför garagedörren, så jag kunde inte få ut moppen. Det var jätte jättetrångt så höll på i flera minuter med att försöka backa och komma ut. Efter typ 5 minuter kom jag ut, haha.
 
* Sen skulle jag åka då. Vrider om nyckeln och startar moppen. Efter ca 5 sekunder så dör moppen. Kapoff lixom. Den gick inte att starta sen.. Så jag satte mig på moppen och RULLADE ner för backen. HAHAH!!
 
* När moppen började sluta rulla så skulle jag leda moppen, det gick jättelångsamt och tänkte hoppa av lite i "farten". Då fastnade jag med ena foten och var SKITNÄRA på att ramla med moppen. TUR!
 
* Sen framme hos Jana. Skulle tanka då. Vi fick inte upp tanklocket, det satt så JÄKLA hårt!! Tog flera minuter men tillslut fick vi upp det och tankade.
 
* När vi tankat så stänger jag luckan till moppeluckan där tanken finns. Sätter mig på moppen och ska vrida om nyckeln. Då sitter inte nyckeln i moppen?? Kände på alla fickor och tittade runt moppen, och började nästan gråta eller skrika rakt ut när jag insåg att jag lagt nycklarna i moppeluckan, och låst in mina egna nycklar i moppen.
 
* Fanns inget annat att göra än att springa upp för hela branta backen klockan 06:45 med två par byxor, tjocka strumpor och skor och jacka och vantar. Höll på att svettas ihjäl och få hostattack när jag kutade upp för backen, hem för att hämta extranyckeln.
 
* Hämtade extra nyckeln och sprang sedan hela vägen tillbaka till Jana. 
 
* När jag sen öppnat luckan och tagit upp nycklarna så skulle jag starta moppen och åka. Klockan var 06:52 ungefär. Började 7:00. Inte mer otur kunde jag ha då, för moppen STARTADE INTE!! Försökte flera gånger men det gick aldrig. Janas mamma fick bara ta på sig jacka och skjutsa oss till Veda. Vi kom fram 06:59, sån jäkla tajming!
 
HELT KAOS morgon! Klant och låste in moppenycklarna och sen startar den inte. Skitmorgon verkligen. Själva jobbet på Veda dock gick SJUKT bra! Vi blev klara jättefort med allt, allt flöt på och vi hann med massa annat också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback