Dressyrspecialen

I fredags hade jag Maestro och vi red för Malin Isaksson!

Lektionen var as bra! Vi delade upp oss på volterna som vi sedan gjorde till två fyrkanter i stället. I varje hörn skulle vi göra framdelsvändningar och mellan varje hörn skulle vi skritta på framåt så de tog stora steg. Sedan började vi jobba galoppen då vi skulle fatta galopp efter vi gjort en framdelsvändning. I slutet av lektionen travade vi av dom på serpentinbågar.

Det gick ganska bra! Gick som bäst i höger varv då jag lätt förböjde honom i halsen i vänster. Fick till några steg riktigt bra i höger galoppen vilket jag är jätte nöjd med då hans galopp är väldigt svår! Lektionen gick ganska bra och jag är nöjd!
/Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback