Final RSC 2013

Nu kommer ett megainlägg med bilder och text från finalen i RSC idag! (videos i annat inlägg)

Idag var det final i Ridskolecupen 2013! På morgonen var det dressyr för ponny och häst i klassen LB:0 och på eftermiddagen var det hoppning för ponny(70cm) och häst (80 cm). Jag tävlade både dressyr och hoppning, dressyr på Ludde och hoppning på Twist.
 
Dressyren:
Hade Ludde då och jag och Viktoria hade honom. Hon startade först och jag startade sist i klassen så mellan ritterna var han i stallet och vilade. På framridningen var han först lite knäpp, typ kastade sig hela tiden, sprang iväg, blev rädd osv men efter ett tag blev han bättre och fin.
Inne på banan blev han SKITTRÖTT. Jag drev så sjukt mycket under hela programet och efter galoppen där han höll på att bryta av flera gånger kunde jag inte hålla ihop honom längre så han blev lite lång i slutet men annars bra. Första halten blev jätteknäpp, han stannade men sen gick han ett steg, stannade osv så halten blev ganska dålig. Men jag gjorde helt okej vägar och han var ändå duktig. Dock kastade han sig några gånger vid domaren och blev rädd och spänd under programet men i det hela är jag nöjd!
 
Hoppningen:
På eftermiddagen byggde vi bana till hoppningen och den var sjukt svår! Sista hindret var typ ett "jokerhinder" som var högre också.. Annars svåra svängar men ändå svängar som man kan tjäna tid på och raksträckor att öka på. På framridningen var hon ganska jobbig faktiskt. Hon drar rätt mycket i galoppen och  byter lite i bak till korsgalopp om man tar för mycket i henne så man får typ vara mjuk medans man driver. Men hon lyssnade iaf ganska bra på öka och minska och så. Jag startade som nr 3 i klassen.
Grundomgången gick jättebra, hon flöt på, bytte galoppen över hindren och hoppade allt. Hon var i några bommar men de låg kvar som tur var. Man får lixom hjälpa henne hela hela tiden så att hon inte slarvar eller något. I omhoppningen satsade jag ganska mycket och Twist var så jvla duktig!! Hon drog upp tempot skitbra, svängde jättelätt till alla hinder och raceade på genom hela banan och vi gick i mål på 0 fel!
 
Resultat:
I dressyren red jag på 65,781 och det räckte till en bronsplats!! 
I hoppningen red jag på 28,94 sek i omhoppningen, OCH DET BLEV GULD!!! Så sjuuukt kul på just Twist också! Jag red endast 1 sek snabbare än 2:an så det var rätt tajt men så sjukt kul!
Är nöjd med båda hästarna! Ludde var superduktig som orkade sig igenom hela programet trots att det var typ 96 grader och han redan gått en gång..
 
Dressyr ponny:
1 Hanna Jansson - Kummin 67,013%
2 Sofia Thurén - Brownie 66,094%
3 Caroline Davidsson - Ludde 65,781%
Dressyr häst:
1 Annette Nyman - Dorina 69,531%
2 Madeleine Hansing - Dorina 68,594%
3 Anna Wass - Nougat 67,656%
 
Hoppning ponny:
1 Caroline Davidsson - Twist 28,94 sek
2 Sofia Thurén - Humla 29,72 sek
3 Adam Aspheim - Humla 31,56 sek
 
Hoppning häst:
1 Madeleine Hansing - Robban 39,20 sek
2 Jonathan Lindblom - Nova 43,88 sek (1 fel)
3 Lotta Månsson - Robban 36,80 sek (4 fel)
fullständigt resultat finns på www.vrk.nu ,även ett bildspel från dagen där!
 
Laddar upp videos från mina ritter i 2 andra inlägg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback