Ponnycupen- sammanfattning 2012-2013

1. Bortamatch mot Sundby, dressyr
Min första dressyrmatch. Red en skimmelvalack som hette Riverman P, D-ponny. Gick helt okej. Tyckte då att det gick bra men det var ändå ett halvår sen, fick 64,64%. Laget vann iaf!
 
2. Hemmamatch mot Haninge, hoppning
Första hoppmatchen för mig för den här säsongen och första ponnycupen på Twist, faktiskt bara min 2:a tävling på henne! Det gick iaf bra, hon var lite stark men jag red felfritt iaf. Laget vann matchen!
 
3. Hemmamatch mot Djurgården, dressyr
Första hemmamatchen i dressyr, jag hade Twist och det var min första dressyrtävling på henne! Om man tänker i nuläget var det nog ganska dåligt eftersom jag lärt mig henne mycket bättre nu än då men i "dåläget" så tyckte jag det gick skitbra! Har ingen film på ritten uppladdad men har 2 bilder från tävlingen iaf... andra bilden är SKITFUL jag vet men bjuder på den ändå... Fick 63,??% och laget vann!
 
4. Hemmamatch mot Sundby, dressyr
Hade Twist den här gången också och det gick mycket bättre än förra gången. Kommer inte ihåg så mycket men vi hade en annan domare den här gången och jag fick lite snålt bara 59,??% men det gör inte så mycket då laget vann stort! Har bara film på ritten fram till strax innan halten då minnet på min iphone dog...
 
5. Hemmamatch mot Sundby, hoppning
Hoppade in som reserv på den här matchen då en blev sjuk. Jag hade Twist igen, haha. Det gick iaf bra och hon var aaaaastaggad! Hoppade av sjukt tidigt på ett hinder men gick bra ändå. Blev felfri och matchen slutade oavgjort!
 
6. Hemmamatch mot Tyresö, dressyr
Sista hemmamatchen i grunden i dressyren. Jag hade Twist. Hon kändes inte helt bra på framridningen men bättre på banan. Det gick helt okej ändå och fick 63%. Laget vann med hela 60 poäng!!!!! Hahah har bara ett litet miniklipp från vänster galoppen. Eh inte så fin övergång men aja...
 
7. Bortamatch mot Djurgården, dressyr
Andra bortamatchen i dressyr. Jag fick en arabkorsnings valack, fux, som hette Fresco. Han var sjukt fin och jag gillade honom verkligen. Lite spänd och nervös men det förväntade jag mig nästan lite. Han hade en jättefin galopp och SKITFINA längningar! Synd att man ser travökningen bakifrån men jäklar vad han kunde! Tyckte det gick skitbra trots lite småmissar och att han var lite spänd men jag fick 67,14% och laget vann igen!
 
8. Bortamatch mot Haninge, dressyr
Nu var vi i semifinal och gjorde första omgången i den, som var borta hos Haninge. Jag fick en skimmelvalack som hette Lord Dino. Haha vad ska jag säga det gick typ dåligt. Han tryckte in jättemycket i hörnena, stretade emot ganska mycket och det gick allmänt dåligt. Galoppen dock gick helt okej, snett igenom drog han på och när jag skulle ta tillbaka honom drog han upp huvudet och drog ännu mer typ xD Aja han va en jättefin ponny! Fick dock bara 57% och laget förlorade...
 
9. Bortamatch mot Roo Gård på Lidingö, hoppning FINAL!!
Vi kom till FINAL i hoppningen och finalen hölls på Lidingö där vi mötte Roo Gård. Jag red finalen och fick en ny ponny där som hette Lucky Strike. Han hade inte gått någon Ponnycup innan så han var typ en "joker" i finalen xd haha, hur som helst var han väldigt känslig och speciell men SÅ rolig att rida! Skitcool ponny! Fick tillslut till det på framridningen trots att han var väldigt spänd. Han var skittaggad och hoppade jättebra! Han tryckte dock ut en i svängarna så trodde jag skulle missa flera hinder men jag gav inte upp och hoppade några hinder lite snett istället xD Det gick väldigt fort men jag blev felfri. OCH VI TOG GULDET! VI VANN PONNYCUPEN I HOPPNING!!!
 
10. Hemmamatch mot Haninge, dressyr
Sista semifinalmatchen i dressyren och vi var tvungna att vinna med minst 21 poäng för att gå till final.. Den här gången hade jag Pandora och det kändes bra eftersom jag red henne kvällen innan. Det gick iaf skitbra och jag är asnöjd! Red på 70,56% som blev mitt nya personbästa och jag fick guldmedaljen. Laget vann med 23 poäng, vi kom alltså till FINAL på 2 poäng mer än Haninge! Helt sjukt va tur vi hade där alltså... Aja, här blev vi klara för final!
 
11. Bortamatch mot Södertälje på Gladö, FINAL dressyr!!!
Sista matchen, FINAL i dressyren avgjordes på Gladö och vi mötte Södertälje! Tävlingen var utomhus och jag höll på att dö hur varmt det var. Svart kavaj och vi red på en utebana där det inte var en enda liten skuggfläck... Jag red iaf en skimmelvalack (haha som vanligt, nä skojja) som hette Tatchino. Kan säga att det gick förjävligt på framridningen, hittade ingenting och hittade han knappt inne på banan. Han var så sjukt stark att rida och jag orkade verkligen inte. Tur nog gick det iaf lite bättre inne på banan men det gick ändå rätt dåligt.. Fick 59% men det förtjänade jag ändå för det gick inte bra.. Hur som helst, VI TOG GULDET!!!!!!!! VI vann dressyren med 16 poäng mer än Södertälje!! Helt galet kul!!
 
Sådär, det var alla matcher jag gjort den här säsongen.. Blev aslångt inlägg så hoppas ni orkade läsa hela och så.. Aja, vrk ÄR bäst, vi är den första klubben som vunnit både hoppningen och dressyren i ponnycupen SAMMA år. Säsongen 2012-2013 var HELT klart den bästa någonsin och inget kommer någonsin kunna slå den!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback