Islandshäst jao!!

Idag har jag ridit islandshäst!
Var hos Sofie som jag skrev om innan och hon hade en jättefin islandshäst som hette Littla som jag fick rida. Vi red ut och Sofie red en annan islandshäst. Hahaha helt sjukt, ponnyn va 137 cm och jag såg knappt stor ut på den. Islandshästar är ju ändå viktbärare som oroa er inte att jag mosade ponnyn, hahahahah.
Littla iaf var jätte välriden och skitmjuk! Hon hade dock jävligt mycket power som sofie sa, och HELT KLART snabbaste islandshästen jag ridit! Hon töltade SKITBRA men jävligt fort.. Hahahahah. Hon galopperade snabbt som en galopphäst typ. På en jättelång raksträcka galopperade vi brevid varandra (funkar skitbra mellan de hästarna). Hahah vi typ tävlade lite och lite lätt tryckte jag på och Littla drog som faaan!! Hahaa de va så jävla roligt xd

Dagen va iaf jätterolig och man tror islandshästar är så lätta att lalla runt på men vafan, det är svårare att rida islandshäst än någon annan häst typ! Gick iaf bra men gick sjukt fort xd
Här är asdåliga bilder på pånin och pånin..
/Carro




Kommentarer
jessica

jag rider islandshäst och jag håller med, det är faktiskt inte alltid så lätt även om de är "små". synd att många tycker dåligt om dem, islandshästar ökar ju bara mer och mer :)

Svar: Hahah precis! Det var inte alls lätt xd Kul att du kommenterar! :)
ponnyboken.blogg.se

2013-07-19 @ 12:47:50 | http://jessiicanyqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback