Ridningen

Idag hade vi hopplektion för magnus. Jag hade Ludde den här gången och senast jag hade han va hoppspecialen innan jag började rida twist. Typ oktober...

Iaf, vi hade en ganska bra och rolig bana. Ena långsidan var det en 2 kombination, andra långsidan var det som en båge med 3 hinder på typ 3 galoppsprång mellan och sen var det ett snettigenom hinder.

När vi inte ens hade börjat hoppa tittade han på alla hinderna med öronen spikrakt framåt. Han är somsagt ganska rädd av sig just nu som ni kanske redan vet. När vi började trava över bommar var han fortfarande tittig men sålänge jag tryckte på och ramade in så gick han över.
Sen hoppade vi en enklare bana och efter det hela banan. Första banan hoppade han jättefint men på andra hindret i bågen tvekade han och sprang åt sidan. La bara en galoppvolt då och kom igen och då hoppade han. Andra gången flöt han på skitbra och hoppade allt. Som sagt väldigt tittig så jag fick driva i varje steg och ibland lägga spöt på bogen. Men det gick iaf bra idag! :)
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback