Tävlingar

Är helt sjukt taggad på att tävla just nu! Både i hoppning och dressyr.
Älskar förberedelser inför tävling också haha. En gång dagen innan en ponnycupsmatch (semifinalen i dressyr hemma mot haninge) så hade vi trimmat program och hästarna dagen innan och sen valdes laget ut. Då var vi kvar och schamponerade hästarna, tvättade manar och hela kroppen, klippte hovskägg och man, oljade hovar och kammade igenom manen. Gjorde inbakade flätor i svansen så den skulle vara lockig dagen efter. De blev så jäkla rena!!
 
Iaf lite tävlingar framöver...
 
Ridskolecupen: Inom typ en månad börjar ridskolecupen igen och det blir sjukt kul att tävla igen. Ska köra ETT år till på ponny bara för att tävla twist och dem.. Vill göra lite bra ritter på ponny först.. Hahah.. Men ska köra det här året på ponny och därefter tror jag faktiskt att jag MÅSTE gå upp på häst... Om jag blir längre dåra.. Skulle jag dock vinna RSC finalen i hoppning i år igen (vilket inte är så troligt) så måste jag ju köra ett år till och försöka vinna 3 år i rad xD hahah kötta sönder för att få behålla pokalen. Man måste ju vinna 3 år i rad för att få behålla den, eftersom pokalen är ett vandringspris. Men hur som helst, sjukt taggad där! Ska faktiskt verkligen försöka satsa nu.
Ponnycupen: Sjukt roliga tävlingen som HELT klart är värt att jobba 3 timmar en dag varannan vecka. Alltid kul och spännande att tävla en häst man aldrig ridit. Kul på hemmamatcherna också där man får den häst som man passar bäst med. I ridskolecupen får man ju ta den hästen som finns kvar lixom i lottningen men i ponnycupen väljer vi och ridläraren ut vilka hästar vi vill ta med på vilka ryttare. Tror nog jag kommer tävla Pandora eller Twist i år och är sjukt taggad på det!
 
KM: Har tidigare år inte velat vara med på KM då jag har så asdålig fantasi och kom aldrig på något att klä ut mig till plus visste ingen häst jag kunde ut och innan till.. I år dock SKA jag vara med om jag är hemma då.. Hahah jag och hedda har pratat så jäkla länge om KM med massa ideer och nu vet jag faktiskt vad jag ska vara. I minsta detalj typ, men berättar inget ;) Blir verkligen skitkul! SÅ jäkla taggad!!
 
Sen så KANSKE jag ska starta heddas ponny Kiwi på Torsholma cup. Inte säkert än men vi har pratat om det. Bara någon enkel LC eller LB i dressyr. Egentligen bara för skojjs skull men vore ju kul samtidigt ;)



Kommentarer
jonna

Klubbmästerskap är kul

2013-08-18 @ 12:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback