Svaren på frågestunden

Vilket dressyrprogram tycker du minst om?
Alltså ingen aning.. Men av de jag ridit så tycker jag LC:1 och LB:1 är astråkiga...

 

Vem är din favorithäst och ponny på veda?
Av ponnysarna är det Twist och Brownie, av hästarna tror jag Nougat

 

Vad är ditt bästa och sämsta % i dressyr?
Bästa är 70,35% och sämsta är 50,34%(haha), båda är faktiskt på samma häst, Pandora, bara 2 års mellanrum mellan dem ;)

 

Hur många medaljer har du och från vart kommer alla?
Haha, jag har 10 medaljer. Har två stora guldmedaljer (finalerna i ponnycupen). Sen har jag 4 individuella ponnycupsmedaljer(silver, silver, silver, guld). Silvermedaljerna kommer från hoppmatcher och guldmedaljen kommer från en dressyrmatch. Sen har jag 4 RSC final medaljer (brons, silver, guld, brons). Båda brons och silver har jag från dressyren och guldet från hoppning.

 

Hur länge har du ridit?
Jag har ridit sen jag var 6 år gammal, har ridit i 9 år nu.

 

Vilka bloggar läser du?
www.ponnysanning.se, www.heddzor.blogg.se, www.nellieberntsson.se, www.tyrashastar.se, www.ponnyryttarna.se (inte många alls)

 

Är du ett fan av din egna blogg?
Hahah hej hedda. Och nej det är jag inte? xd

 

Kollar du på nyheterna?
Nä typ en gång i månaden, knappt det.

 

Vem är din bästa vän?
Har flera men mina 3 närmaste är Lisa, Hedda och Hanna.

 

Hur många hästar har du ridit i år?
OMG, haha okej jag erkänner jag har faktiskt sen 1 januari 2013 skrivit ner exakt alla hästar jag suttit på under året... Har hittils under 2013 ridit på 38 olika hästar..

 

Vad väljer du att vinna EM guld i dressyr på 37% eller komma sist i EM dressyr på 96%?
Asså, måste ju ta komma sist på 96%. Vore ju jävligt pinsamt att vinna på 37% plus att 96% är skitbra så jag borde ju antagligen gjort en VÄLDIGT bra ritt då hahahahah.

 

Dressyr/Hoppning
Hoppning/Gymkhana
Gymkhana/Dressyr

 

Vilken ponny på veda har du tävlat mest?
Ingen aning men jag tror faktiskt Twist.

 

VARFÖR ÄR TURRE SÅ BÄST?? FATTAR INTE HUR HON GÖR!! FATTAR DU??
HAHAHAHHAHAHAH hej Turre. ASSÅ FATTAR INTE?!?! OMGGGGG

 

Vem tävlade du innan Twist kom?
Hahah när Twist kom var jag ganska kort så jag tävlade Jane, Plopp, COlleen, Moa och dem.. Men jag började tävla Twist 1 år efter att hon stått på Veda, dock hade hon tävlat typ 2 tävlar på ridskolan innan jag började tävla henne.

 

Har du tävlat häst ngn gång?
Ja det har jag faktiskt, haha på en debutanthoppning..

 

Häst/Ponny (beror helt klart på vilken häst eller ponny det är)

 

Vem tycker du e bäst av alla ridlärare på ridskolan?
De jag rider för (Malin, Magnus, Evelina, Anna) är alla skitduktiga men måste nog ändå säga Malin.

 

Högsta du hoppat?
Hoppade 1,10 m med Twist på hoppspecialen för länge sen.

 

Vilken ponny red du senast på Veda?
Twist

 

Vill du tävla Nougat så småning om?
Ja asså när jag börjar tävla häst tror jag att jag kanske vill tävla honom lite :)

 

Hur gammal var du när du red din första RC final?
11-12, HAHA

 

Kan du skriva ett inlägg med alla finaler du gjort? Bilder och filmer och sånt haha
Ja visst!

 

Berätta lite om din första tävling?
HAHA ja visst, jag kan göra ett eget inlägg om det nu direkt!



Rider Lisa också på kiwi(typ följer med såå)?
Nej hon har inte ridit kiwi, det är ju heddas ponny alltså inte jag som tar med folk utan det gör ju hedda ;)

 

Favvo film?
Hungergames typ

 

Hardu tävlat brownie? Isf hur fick det?
Nej jag har inte tävlat Brownie

 

PG/Ludde? Haha alltså Ludde måste jag ju säga, har inte ridit PG på typ 3 år så kommer ju inte ihåg hur hon är att rida..

 

Favvo blogg? Om du fick välja en?
Hahah typ ponnysanning och heddas blogg xd

 

Läser du nellieberntsson.se isf vad tycker du om den?
Asså ja jag brukar läsa hennes blogg. Tycker inte man borde hålla på med massa hat om hennes blogg egentligen för man väljer ju själv att läsa den. Tycker väl den är helt okej. Tycker inte allt hon skriver om är askul men gillar att läsa om hennes ponny och några åsiktsinlägg som hon gör är väl bra.

 

Gillar er blogg jätte mycket:D <3 
Tack snälla!

 

Hej gullefjun vad gör du? puss puss
Hej hedda, HAHAHAHAH ingenting typ


 Det var alla svaren, tog dock inte med allt men det mesta tog jag med ;)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback