Nougat

Igår red vi dressyr i ridhuset för Magnus och jag hade Nougat. Alltså HAHA vad dåligt det gick.. När jag hoppade upp hade han gått en lektion precis innan. Han var både svettig och trött..
När vi skrittade i vänster skulle jag börja ställa till höger MEN HAN VAR HELT STENHÅRD i hela vänstersidan. Kunde inte ens ställa?! När vi travade, samma där. Han var astrött och då kör han som han brukar när det blir jobbigt att bara trava fortare och då funkar det inte alls.

Han var så jääääkla jobbig HELA lektionen. Helt stenhård, gick inte alls att böja och ställa hur mycket jag än böjde och ställde och höll på på en liten volt. Helt kaos var det. Han bara springer fortare och tar man honom då i munnen bara kastar han upp huvudet och typ "låser" sig. Skitjobbigt var det. Gick ju verkligen helt tvärtemot av hur det gick förra gången...

Nästa gång ska vi iaf hoppa och då hoppas jag iaf att han inte ska vara lika trött som igår..
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback