Min första tävling

Min första tävling var på Veda, den 21 december 2008. Det var en Debutanthoppning, och HAHAH säger jag bara...
 
Hur gammal var jag? Hahah 10 år... Jag kommer ihåg att jag visst inte när det var samlingstid, hade bara skrivit upp mig utan att läsa. Sen dagen då det var tävling ba: JUSTE NÄR ÄR DET SAMLING?! Vid typ 10 halv 11 åkte jag och mamma till Veda. Jag gick in och såg att det var massa som red fram och banan var uppe. HAHAHAH JAG BÖRJADE GRÅTA för att jag trodde att jag skulle missa tävlingen!!!! Fick säga till Malin att jag inte visste tiden, och frågade om jag fick vara med ändå.. (hahha gullig). Hon sa att det var okej, mamma betalade avgiften och sen fick jag snabbt lära mig banan då det var typ 15 min kvar till första start.
 
Det fanns dock ingen ponny som var ledig så Malin satte bara mig på Oskar, HAHA. Jag var ju pytteliten, typ 140 lång och då skulle jag göra min första tävling på en MEGAHÄST tyckte jag då hahah. Jag var skitnervös men tyckte jag var FETT cool som skulle tävla häst! Hahah Oskar var ju ändå skitsnäll och trogen så han gjorde ju inget dumt direkt.. Han gick bara med en annan ryttare innan mig så när han var klar fick jag rida Oskar.
 
Finns inte så mycket att berätta lixom men tyckte att han hade JÄTTESTORA steg i traven och jag höll väl antagligen i handtaget och försökte sitta kvar ahhahah. Men Oskar var skitsnäll och jag red felfritt så fick en enkel clearround rosett då. Det är faktiskt tyvärr det enda "minnet" jag har kvar från den tävlingen. Har alltså ingen bild eller film eller något, bara en enkel rosett och sen kommer jag såklart ihåg från tävlingen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback