Massa massa saker bara...

Augusti, sista månaden på sommarlovet och om 18 dagar börjar jag skolan. Om 9 dagar lämnar jag mitt hus som jag bott i iprincip hela mitt liv för gott. Flyttar till nytt hus där massa projekt börjar med renovering osv.

Huset ser kaos ut just nu. Flyttlådor överallt och alla skåp är tomma. Packas fortfarande varje dag och mitt rum består av typ en säng, skrivbord, garderob och en byrå. Har fyllt snart 5 kartonger med SJUKT mycket saker och har jättemycket kvar fortfarande. Kläder och sånt. Förstår knappt själv att om 10 dagar bor jag inte här längre. Så jobbigt och sorgligt men samtidigt konstigt och lite spännande med nytt hus.

Snart börjar ridningen igen och med det börjar allt jobb så som teori, helgjobb, usek och aktiviteter. Måste få en medhjälpare till teorin som har den jämna veckor. Planera in hela teorischemat och så.

Usek kommer vara fullt upp HELA höstterminen. 2 aktiviteter varje månad och alla ska planeras och handlas till. Ha möten och anordna. 
Snart är det julshow också. Snart och snart, inte för er, men för oss i usek är det jättesnart. Helt galet att man ska behöva börja så tidigt med ett enkel liten show tycker ni säkert men det är så extremt mycket som "ligger bakom" showen. Som ska fixas och planeras. I år ska vi göra en BRA julshow med massa extra lixom. Vi vill det verkligen.

Under hösten kanske jag, Hedda och Jennie ska till ULK och vi får se om vi hinner och orkar det med. Med tanke på allt annat som måste göras i usek. Just nu har vi mer planerat än någonsin.

Alla tävlingar kommer snart igång så som Ridskolecupen, Ponnycupen och KM. Tävling längtar jag dock lite efter, så det ska bara bli kul.. 

Känns som att hela hösten och vintern är helt proppfull och det ÄR den. Den är verkligen det. Har oftast nu för tiden något att göra HELA hela tiden. Men måste ändå erkänna att det faktiskt är kul att vara "aktiv". Att komma på någonting till usek och tänka "JA omg yes det ska jag lätt fixa eller det ska vi lätt göra! Hade varit långt mycket tråkigare om jag istället tänkte "Nej skit i det det blir bara mycket att göra". 


Men just nu känner jag bara för att GÖRA allt och göra det BRA.

Jag hoppas ni förstått vad jag menat... Även fast det blev ett litet blandat och rörigt inlägg.
 
Nästa "stora" inlägg kommer 14:00- MISSA INTE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback