Första lektionen för terminen!

Idag var det ridning igen för första gången för terminen. Jag var även stallvärdinna men var där lite tidigare och jag och tjejen jag jobbar med nu blev klara skitfort med mockning och allt.

Hur som helst, på ridningen hade jag Nougat. Var kul att rida han igen då det var typ april/maj sen sist.
Han var jättemjuk och fin men riktigt trött och lite trög i början men efter ett tag vaknade han till lite och gick bättre. Han var ganska stark dock och jag kunde knappt sitta ner i sadeln idag! Han hade så jobbig trav så man orkade knappt hålla emot. Antagligen bara för att jag typ bara chillridit sen juni men ändå..
Han var förövrigt ganska fin tycker jag så är ändå nöjd. Han svarade skitsnabbt när jag tryckte skänkeln lite för att öka traven. Från ganska kort trav tryckte jag superlite och han typ sköt iväg! Hahaahah dutti påni.

Lisas mamma va så snäll och filmade så här är lite bilder från filmen. Kommer lite filmer i ett annat inlägg!
/Carro




Kommentarer
Fux-lover 123

JAG ÄLSKAR FUXAR

2013-08-18 @ 12:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback