Hoppspecialen

Idag på hoppspecialen hade jag Mc Cloud för första gången! Vi hoppade två kombinationer med kryss och bommar i mitten och sen ett enkelt räcke snett igenom.
Vi red fram en stund och sen hoppade vi fram på lite hinder. Sen efter ett tag hoppade vi hela kombinationer och då höjde vi till lite över 1 meter och hoppade det några gånger. Haha det är verkligen SÅ mycket högre än vad det låter som.. Trodde faktiskt inte Cludden kunde hoppa så högt hahaha, men han va superduktig! 
 
Sen skulle vi hoppa en enkel bana, kombination, räcke, kombination. När jag hoppade så skulle jag komma på snett igenom.. Cludden typ stannade till lite innan men hoppade ändå och då hamnade jag i obalans.. Hamnade först snett på vänster sidan och sen hamnade jag på högersidan och då flög benen och jag ramlade av... AHAHAHHA, första avramlingen på över 1 år.. Landande på fötter dock men kolla på filmen längre ner så ser ni avramligen... xd
 
Iallafall.. hoppade upp igen och red klart hela banan.. På sista kombinationen behövde man komma in i trav men han fattade galopp innan och då skulle jag försöka ta tillbaka honom och så blev det jättekonstigt. Blev jättetajt när det sen gick jättelångsamt till att direkt hoppa 1 meter.. Men han klarade det och var faktiskt jätteduktig på hoppningen. Han red typ inte en enda gång (!) förutom när jag ramlade av då. Men det var en ganska kul lektion, vad kul att rida Mc cloud och haha nästa gång blir det tårta...
 
Här är lite bilder och film från idag,, från Caitlin :)

Här är min snygga avramling AHAHAH.. Upp igen och rida på direkt typ 

Kommer fler videos!!




Kommentarer
Anonym

Hahah vad kul det såg ut men hoppas det gick bra ändå ;)

2013-08-31 @ 23:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback