Ridskolecupen 7/4-2013

Idag var det Ridskolecup i hoppning på Veda. Vi samlades halv 9 och byggde banan som den här gången var väldigt svår med vägar som jag lätt trodde att jag skulle glömma. Även en kombination var den här gången med för första gången på några år. Sen lottade vi hästar och jag fick självklart sämsta numret.
Som tur var så va Twist kvar när det var mitt nummer så det blev henne. Jag och Jenny, den andra tjejen som hade henne, fixade henne i stallet. Knoppade, borstade och fixade.
 
Iaf, på framridningen var hon väldigt lugn av sig ändå. Det var bara första stegen hon ville dra iväg när de andra galopperade och hon skulle skritta men annars var hon jätteduktig och lugn. Jag startade sist i min klass, alltså start 7 i LB.
 
Inne på banan var hon superduktig! Hon blev dock väldigt stark och snabb och det var jättesvårt att hålla tillbaka henne innan och efter hinderna, även imellan dem. Hon hoppade iaf allt och vi blev dubbel nolla i grund och omhoppning. I omhoppningen, alltså shit... hahahah hon var så jäääävla snabb och hon klarade alla svängar jättebra! En sväng från 8:an till 9:an var lite svår så det blev typ stopp, sen vända och sen ny galopp men hon var jätteduktig och fixade det! Hon hoppar ju lite knasigt med benen eftersom hon lyfter dem rakt upp om hon hoppar av bara någon decimeter för tidigt så det blev några knäppa språng men förövrigt är jag nöjd.
 
Fick ingen placering men är ändå supernöjd med henne!
Här är massa massa bilder från idag och video från min ritt!
 
Här är videon då, första och andra hindret jag hoppar är framhoppning och efter kombinationen börjar omhoppningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback