Ridningen igår

Igår på ridningen fick jag Maestro igen och vi hade dressyr i ridhuset med Magnus.
Vi gjorde samma övning som vi gjorde lektion 2 och 3, men den här gången la vi på i slutet att göra serpentinbågar över hela ridhuset och i vissa bågar lägga till galopp.
 
I början, typ första kvarten gick det jättebra! Gick ungefär som de gjort de två senaste gångerna, men sen gick det bara sämre och sämre... Maestro blev jobbig, jag blev trött och flera gånger kunde jag komma på mig själv medan jag red och bara tänka; Vafan håller jag på med?
 
I galoppen blev han jättekonstig... Vi galopperade ju på bågarna.. Maestro typ drog framåt jättemycket slängde upp huvudet och började skaka på huvudet högt upp i luften. Jag prövade flera gånger att lätta, rida framåt, fånga upp, lugna ner allt, men han fortsatte så de gångerna vi galopperade.
Han var bara inte sig lik de andra gångerna igår, vet inte om det var jag som red annorlunda eller om det var Maestro som "bråkade"..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback