Ridningen igår!

Halloj! Har precis käkat middag (som jag för övrigt lagade) och tänkte nu blogga om ridningen igår! 
Vi åkte ju då upp tidigt och fick reda på att det var hoppning! Eftersom Candi inte får hoppa så fick jag Twist! Hade aldrig ridit henne innan så var skit nervös... Iaf, Hanna kom till stallet för att kolla när vi red så medans hon höll mig sällskap när jag gjorde i ordning henne så gav hon mig lite tips eftersom hon har ridit henne innan (y) 
 
Vi började bygga fram för gruppen innan oss hoppade inte, när allr var klart började vi skritta och sen värma upp. Haha, kan inte säga at dressyr delen gick spec bra, vågade typ inte ta i henne för att jag har hört att hon är så känslig. Sen började vi trava över lite bommar, och det gick inte alltid jätte bra... glömde hålla om ordentligt och då snubblar hon... så blev sjukt nervös inför att vi skulle börja hoppa...
 
Först hoppade vi fram på en kombination 2 och 2, då började det gå mycket bättre så både hon och jag blev as taggade! När vi sen hoppade banan så tycker jag att det gick väldigt bra för att vara första gången jag rider henne! Det blev inga stop eller rivningar och hon var jätte taggad :) Mamma filmade mig så det kanske kommer en video lite senare! Hon var jätte mysig att hoppa och jag är iaf nöjd med lektionen!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback