Ridningen

Hej! Igår efter skolan tog jag direkt bussen till stallet. Jag & Lisa jobbade och vi fick även lite hjälp av Jennie! Vi blev klara asfort! Sen vare lektion!
 
Jag fick ju som ni redan vet rida Caramelle den här gången, nytt för mig eftersom jag inte hade ridit henne innan. Och lektionen då, jaa vart ska jag börja? Kan ju iaf börja med att säga att jag verkligen var nöjd med henne och gillar henne faktiskt rätt mycket!
Vi red för Lena idag, och hela lektionen var super!
VI började med att skritta fram hästarna länge medans vi gjorde olika övningar med våra armar/ben och "värmde upp dem". Sen började vi trava fram dem och red sen skänkelvikningar, framdelsvändningar, ökade traver och galopp.
 
Jag fick redan från början en bra trav på henne så hon hade lite längre steg men i bra tempo istället för så trippigt som hon kan ha ibland. Hon var då lugn och snäll och gick hur bra som helst! :) Fick bra beröm av Lena som tyckte det såg lugnt och bra ut. Gick verkligen asbra! Hon var så fin och känslig att rida och så personlig ändå!
 
Hanna var så snäll och filmade mig när jag red så här kommer bilder, filmer kommer i annat inlägg:
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback