Något jag blivit bättre på

Det finns alltid saker man kan ändra på och göra bättre efter och under ett ridpass. Det kan aldrig gå 100%, för det finns ju alltid något man kan göra bättre. Men det var länge sen jag sist sa att det gick RIKTIGT RIKTIGT dåligt på ridningen. Nu förtiden tänker jag faktitiskt mest "Det gick bra, det gick asbra, det helt okej eller det gick bra ibland." Inte "det gick dåligt, dåligt ibland asdåligt osv.." Även om det kanske går mindre bra en lektion så säger jag inte "Det gick åt helvete jag kan inte rida jag rider ju som en nybörjare".
Jag tänker då mer "Okej det där gick kanske inte så bra men det andra gick ju bra så det gör inget, gör om gör rätt nästa gång."
 
Faktiskt är det faktiskt rätt skönt om man säger så, att inte tänka negativt och att man suger. För det är när man TROR och hoppas på sig själv och tänker att man ändå kan, det är då det är kul och det är iallafall då jag försöker och VILL. Hur kul är det att hoppa upp på hästryggen och tänka "Idag kommer jag trava utan tyglar glömma bort hur man fattar galopp och sen kommer jag ramla av och helt plötsligt kommer jag trava baklänges för jag vet ju inte hur man gör".
 
Istället bara pusha sig själv ibland. Att efter ett ridpass, det gick inte bra, synd. Men jag har många gånger hört: Det är när du lär dig av dina misstag du lär dig på riktigt.
Funkar kanske inte att tänka så för alla, men för mig funkar det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback