Första hopplektionen på storhäst!

Hej!
Igår på ridningen hoppade vi för första gången på hästlektion och jag hade Maestro igen! Dressyren den här gången gick rätt så bra när jag väl "kämpade". När vi började trava över bommarna gick det bra. Han var lite småspänd men jag tryckte på honom ordentligt med skänkeln och då gick han bra över.
 
När vi sen började hoppa över ett kryss så tvekade han först (Maestro kan vara skygg vid hoppning). Han tänkte väl stanna typ 2-3 meter innan hindret men jag var ändå berädd på det så han hoppade ändå. När ännu ett kryss lades upp bakom så det blev en 2-kombinitation hoppade han bra och det var typ lite "coolt" ändå att jag kunde göra ett helt galoppombyte efter utan att hästen bockade.. hahah brownie...
 
Sen hoppade vi en liten serie 2 och 2. Jag hoppade då med Alexandra & Lizt som red framför mig. Banan fram till sista hindret gick bra. Då rev Lizt hela hindret framför mig och Maestro tvärnitade. Fick sen hoppa om det och då gick det bra. För att vara första gången jag hoppade honom gick det bra och han var inte alls lika skygg som jag trodde han skulle vara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback