Dressyrspecialen

Hej!
Tänkte skriva om Dressyrspecialen i fredags! Vi åkte ju upp tidigare för att gå på silverfesten och sen klockan 6 började lektionen jag hade Zimba och han är sjuuuuukt pigg! Vi gjorde samma övning som förra gången som uppvärmning och sen fortsatte vi med att jobba dom i skänkelvikning och på volter. Han blev lugn när man gick in på 10-metersvolterna och i skänkelvikningen men så fort man kom ut på rakt spår ville han gärna springa iväg. Galoppen som var det skönaste förra gången blev det jobbigaste! Herregud vad jag kämpa! Sista galoppen höll jag på att dö... han bara öka & öka och när jag ville bryta av så ville han springa fortare! Hahah Magnus ropa hela tiden: Sitt emot! Så efter den galoppen (som kändes som en evighet x) ) så var jag helt slut i hela kroppen, spec i magen och armarna. Vi skulle även trava av dom efter och öka på långsidorna, men jag fick jobba på en egen volt för att få stop och lugna ner honom, haha. 
Det kanske inte gick så bra den här gången men det var ändå roligt för han är så himla mysig att rida :) 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback