Ridningen

JAG HATAR BLOGG.SE SÅ JÄVLA MYCKET! HADE GJORT LÄNGSTA INLÄGGET OM RIDNINGEN OCH SEN NÄR JAG KLICKAR PÅ PUBLICERA SÅ LOGGAS JAG UT OCH INLÄGGET ÄR BORTA!!!!!!!
asså fyfan... nu måste jag börja om!
 
Det var ju iaf ridning igår, dressyr för Magnus och jag red på Caramell igen.
Vi gjorde en övning där man red som i en diamant, alltså Från C-E, E-A, A-B och B-C. Det var rätt svårt eftersom Caramell har ganska svårt för att flytta undan osv. i skritten. Hon kan lätt börja takta, studsa och stanna till. Så när hon började krångla skulle jag direkt trava framåt så att hon inte stannade utan var fram istället.
När vi sen red samma övning fast i trav gick det mycket bättre! Det är så mycket enklare att flytta undan på henne i traven eftersom det är mycket enklare att driva henne framåt då.
 
Hon var fin under hela passet och gick bra, och trav+galopp gick bra idag så jag är nöjd! Så himla härlig häst!
Nästa gång ska vi hoppa och jag är astaggad på att hoppa henne! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback