Hoppspecialen

Hej!
Idag var det hoppspecial, och jag fick rida en häst jag inte ridit på över ett år! Suuuperlänge sen! Nämligen Ludde! Till min största lycka gick han lektionen innan så jag behövde inte göra iordning honom, var aptrött så orkade knappt stå upp innan ridningen....
 
Banan:
(hehe hoppas ni fattar bilden på min fina bana...)
Vi började med att hoppa fram på krysset vid X. Där skulle man komma ur ena varvet, byta galopp över hindret och rida ut i andra varvet. Sen hopade vi långsidorna på de rätuppstående och sist hoppade vi bana.
 
Det jag faktiskt riktigt bra med hoppningen tycker jag! Ludde har varit halt ett tag och sattes igång för ca 2 veckor sen tror jag, så han var nog lite glad att han fick hoppa igen! Han hoppade jättefint och hade bra galopp hela tiden. I början när vi bytte galoppen över hindret blev han lite rädd första gången och ville inte hoppa, men gången efter när jag kom i lite mer galopp hoppade han superbra och bytte galoppen.
 
Banan gick också asbra! Han hoppade skitfint igen och lyssnade bra på ytter, så jag kunde rida svängen mellan hinder 3-4(skarp) utan att han bröt av eller flöt ut. Han tryckte på bra och hade bra galopp, tvekade inte mot hindrena som han kan göra utan flöt på i ett bra tempo! Jag är supernöjd och jag tyckte det var skitkul att rida Luddisen igen! :D



Kommentarer
Viktoria;)

Ååh, glad man blir när man läser:)

2012-10-15 @ 11:17:23 | http://viktoriaaabaalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback