Ridningen igår

Lite kort nu för att jag ska fixa mitt rum innan jag ska sova.

Igår var det ju ridning. Vi red dressyr för Malin Isaksson. Jag hade Zimba för första gången och det gick bra! Han var jättefin i traven och lyssnade väldigt bra och så. Vi gjorde en övning på en 3-serpentin där man i båge 1 & 3 skulle fatta galopp och sen trava i båge 2. Det var alltså ganska mycket avbrott men det gick faktiskt bra! Han sprang typ ingenting utan direkt när jag brutit av kunde jag lätt lugna ner och plocka ner honom igen så det gick bra! Fick även lite cred från läktaren och ridläraren, vilket var lite kul!
Hästen är stark som f*n men jättefin och rolig att rida!

/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback