Hoppningen igår

Hej! Igår på ridningen hoppade vi och jag red på Toy för första gången.
I början av passet när vi travade kändes han jättefin och lätt. Stort men jättefint steg hade han också! Efter en stund när vi travat i båda varven började vi trava över bommar och sen hoppa ett kryss och sen en 2-kombination.
Han var ganska pigg och framåt men det gick ganska bra ändå.
 
När vi hoppat en stund hoppade vi en liten bana på 6 hinder. Det gick väl bra förutom att han började sparka och bocka lite. Efter hinder nummer 4 sparkade han till och drog ner huvudet så jag la en volt och sen hoppade jag hinder 5. Haha och efter 5:an gjorde han en jättespark så jag flög lite ur sadeln och vred om min höft, så det gjorde för jävla ont. Fick stanna och typ "vrida om den".. Sen ny galopp igen och hoppade sista hindret. Han hoppade fint och hade bra galopp, så det var lite synd att han sparkade och att höften vred sig.. men annars gick det ganska bra! Han var fin att rida!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback