Tävlingen & Ridningen!

hej! Tänkte berätta lite kort om tävlingen i söndags och ridningen igår :)

Tävlingen;
Ja, Carro sov ju då hos mig och vi åkte dit tsms :) Vi byggde banan, gick den och sedan lottade vi hästar, fick nummer 5 så det kändes bra! Valde Moa och Johanna skulle också ha henne, så vi gick upp och gjorde henne i ording. Eftersom jag rider i klassen innan henne så viste vi att jag startade först, fick starta som nummer 4. På Framridningen var hon lite seg.. men så fort vi kom in på banan blev det fart på henne! Hon tvekade aldrig utan hoppade på! I omhoppningen blev det lite kaos då jag fick en blackout och glömde totalt bort banan! Så missade omhoppningssvängen till hinder 10, och fick ta en annan konstig väg, men det löste sig iaf! Gick ganska bra!, Behöver bara jobba lite på vägarna.. Slutade på en 2:a plats så nu flyttar jag upp en klass! :)


Ridningen;
Fick ju innan veta att jag skulle ha Plopp så var väldigt taggad! Lektionen gick helt okej, var ju ett tag sedan jag red honom så visste inte riktigt hur jag skulle göra hela tiden. Han är bara så himla jobbigt att sitta ner på! Jätte skumpig och efter ett tag blev jag tvungen att skritta inne på volten för att jag fick håll.. Han var också väldigt seg, det var hans tredje lektion så han var väl lite trött. Men hoppas att jag får fortsätta med honom! :)






Kommentarer
Kristina

Grattis till placeringen och uppflyttningen!!!

2012-05-16 @ 08:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback