Ridningen

Igår på ridningen hade jag Trocadero.
Det var hoppning den här gången, och vi hoppade en liten bana med en kombinitation(stavning?) och en dog-leg(stavning igeeen?)

När vi red fram hästarna gick det skit. Han sparkade rätt mycket och jag var väl inte heller särskillt pigg... Han skenade inget när vi galopperade fram dem, men när vi hoppade fram fick han mer motor.
Framhoppningen gick helt ok iaf..

När jag skulle hoppa bana och skulle börja trava började han sparka och stegra och bara vända sig om. Sen när jag kom iväg hoppade jag banan felfritt. Det som gick bra var väl att jag fick stopp på honom och inte bara skenade runt. Lektionen gick egentligen ganska dåligt, men om man jämnför med hur det gick när jag hade honom på hoppspecialen var denna gång bättre, men inte bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback