Hoppkurs- Dag 3

Idag red vi en liten bana och tränade även på galoppombyten både över hindret och efter hindret. På framhoppningen hoppade han jättebra, bytte galoppen över hindret och jag kom alltid rätt in på hindrena. När jag skulle hoppa bana blev han först segare, och sen började han bocka lite då och då när jag gick på med spöt. Ramlade inte av eller något, men det bromsade ju upp hela tiden att han skulle bocka då han typ "stannar" till när jag bockar. Ökade sen galoppen längs hela ridhusets långsida för att han skulle ha lite fart i sig, haha han gav ifrån sig något bocksprång men annars galopperade han på !
 
Här är lite bilder från idag!
Hehehehe fiiiiin häst...
 
Efter ridningen och när Brownie var ute i hagen fixade jag i hans spilta, kan ju säga att det blev rääätt fint? Dock suddig bild men det är ju mobilkameran...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback