Ridningen

Igår på ridningen hade jag Twist. Den här gången var hon mycket lugnare, men hon bockade fortfarande några gånger. Hon höll inte på att springa undan från den andra gruppen den här gången, så kunde rida förbi den gruppen utan problem.
Vi red en liten "övning" där vi skulle rida på en serpentin och i varje båge låg det cavalettibommar och mellan bommarna skulle man flytta undan i skänkelvikning.

I början var hon rätt pigg och började lektionen med några bocksprång. x) Sen blev hon lite lugnare, men ville hela tiden trava ikapp hästen framför. Övade mycket under lektionen på att göra halter, halvhalter och övergångar så att hon skulle lyssna och att jag skulle "stoppa" henne innan hon sprang iväg.

Lektionen gick ganska bra och jag är nöjd :) Nästa gång om jag får henne då har jag kanske lite mer koll på hur jag ska göra. haha, får se ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback