Ridningen igår

Halloooo, carro här. :p
Hann inte skriva om ridningen igår, så gör ett litet inlägg nu istället.
Igår fick jag för första gången rida på Twist! Lektionen gick ganska bra för att vara första gången, men hon var lite galen... När jag skrittade på lång tygel runt fyrkanten så skenade hon helt plötsligt in till mitten och bara bockade. :s Höll mig kvar, men det gick vilt om man säger så xd Sen höll hon på så i 30 minuter, att bara rusa in och bocka på spåret. Men efter att hon lugnat sig så gick det att börja "rida" henne x)

Hon hade väldigt lätt och fint steg i traven som var jätteskönt att sitta i. I galoppen hade hon en rätt konstig takt så den gick mer uppåt och bakåt än framåt. Men i galoppen sprang hon iaf inte iväg, som jag trodde hon skulle göra. I traven var hon för det mesta mjuk och fin och hade ett bra tempo.

När vi travade av de på slutet längde jag lite på tyglarna så att hon fick sträcka på halsen, och då gick hon skitbra!
Det var grymt kul att prova på Twist! Hoppas jag får henne nästa gång också ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback