Ponnycupen!

Vi samlades vid 8:00, började direkt bygga banan som malin skickat till oss via mms. När de var klart gick vi upp till stallet och började göra i ordning våra hästar, knoppa, bytte schabrak osv. Medans vi gjorde i ordning hästarna kom även våra motståndare; Roo gård. Det fick en rundtur av jennie ;)
Vi red fram och alla var taggade! Såhär var lag-uppställningen;

1. Moa & Chicco
2. Hedda & Jane
3. Lisa (jag) & Moa
4. Johanna & Plopp
5. Wilma & Käck
6. Vilma & Pandora

När vi hoppade fram var Moa as taggad! Så fort jag lättade mig ur sadeln kom hon fram i galopp. Banan gick också jätte bra! Rätt galopp, fast ibland korsgalopp men hon hoppade fint med fart och allt!

Matchen slutade oavgjort och Vilma & Pandora fick silver medaljen! Grattis! :) Nu på söndag är det Ponnycup igen, både hopp&dressyr. Jag ska ha Moa igen och jag är grymt taggad! :D
Här är en video från framhoppningen, video på hela banan kommer senare ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback