Ponnycupen

Efter ridskolecupen var det tänkt att jag skulle åka med och hejja på Ponnycupen på Skånsta i hoppning, men innan vi åkte och samlade ihop laget märkte vi att vi inte hade fullt lag, så jaa, ännu en gång fick Carro rycka in! x) Som tur var så var jag redan tävlingsombytt, så jag behövde bara sätta mig i bilen och åka vidare.

När vi kom dit fick vi först en liten rundvandring och gick i stallet och kollade på de hästarna som skulle gå med. Efter den gick vi till ridhuset och gick banan, och tur var att det var samma bana som vi alltid har på hemmamatcherna, så vi behövde bara gå banan en gång, mest för att se hur hindrena låg till och hur vi skulle komma in på dem.

Skånsta började rida fram sina hästar och hoppade lite också. Sen startade de, och Skånstas ryttare red banan. De fick med sig en vägran, men annars var de felfria!
Sen fick vi varsin häst, och hoppade upp, började rida fram. Efter någon minut kom Anna Wass, Michelle, Hanna och Erika, och under ledningen av Anna började vi trava, galoppera och hoppa fram.

Jag fick rida en jätteskojjig ponny som hette Amy, ett brunt D-ponny sto som var pigg och framåt, hoppade allting. På framridningen var hon pigg och ville galoppera rätt fort, och när vi skulle hoppa några hinder var hon skittaggad! Jag startade som sist den här gången, nervööst...

Inne på banan var Amy jätterolig! Man märkte verkligen att hon tyckte det var kul! Hon hoppade rätt fint på alla hinder och hade bra galopp. Blev felfri, och ritten kändes väldigt bra!
Alla i laget blev felfria, och matchen slutade oavgjort. Sofia fick silvermedaljen, och jag fick en liten rosett för snyggaste ritten! :)

Film på min ritt, tyvärr hinner jag inte ladda upp video på de andra idag, men det kommer kanske under veckan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback