Hoppspecialen

image description
Fina Jane :)

Gårdagens hoppspecial var en riktig "come-back" lektion för mig! Allt gick superbra! Fick finaste Jane den här gången, och det var skitkul! På framridingen gick allt grymt bra! Jane var mjuk och fin och lyssnade bra på mig. Vi jobbade igång dem i galoppen också och hon var hur trevlig som helst!

Framhoppningen gick också bra. Vi övade på blicken när vi hoppade ett rätuppstående på volten, så hade vi olika punkter man skulle titta på medans man hoppade. Vi hoppade också ett rätuppstående och över hindret skulle man svänga till höger för att komma mellan två hinder, så där övade vi också på blicken, men även på vägarna. När vi skulle hoppa bana fick jag börja. På hinder nr 1 & 2 fick jag lite knasiga språng, så jag började om från början, men det var bara bra så att jag visste vad jag skulle tänka på. Resten av banan gick bra och Jane var pigg och framåt. Svängen till de två sista hindrena var(6 & 7) var lite snäv och det var svårt att svänga när det gick så fort och hon mest ville springa innåt. Kom lite snett på hindret men det var ändå inte för snett för att kunna hoppa det, och Jane hoppade hur snällt som helst ändå.

Vi hann hoppa banan 2 gånger var så andra gången försökte jag bättra på svängen. Det gick nästan likadant, men jag är nöjd ändå. Vill verkligen fortsätta med henne nu när det går så bra! :D


försökte rita ihop hur banan såg ut i paint, inte bästa bilden men man ser ju ändå :)
image description




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback