Ponnycup dressyr- BP Sundby

Idag vare ju då säsongens första ponnycupmatch i dressyr! Vi tävlade idag borta mot Sundby, som vi gjort 3-4 år i rad (!). Alla gånger dock har vi förlorat mot dem, oftast med små marginaler..
 
Vi kom dit vid halv 3 och då höll hästarna på att rida fram så vi gick direkt ut på läktaren och fick våra hästar. Jag fick en skimmelvalack, född 01-alltså 11 år. En snäll och fin ponny tyckte jag att han var. Ganska okomplicerad men han kunde vara lite ostadig i formen ibland och lite svår vid övergångarna i början.
 
Ekipagen i startordning:
Carro Davidsson - Riverman P
Hanna Jansson - Emerson P
Hedda Aspheim - Amazing Grace
Sofia Killander - Golden Power
 
På framridningen var det lite fram och tillbaka, ibland bra och ibland mindre bra. Red fram ca 15 min tror jag, och sen startade jag. Väl inne på banan blev han mycket mycket bättre! Mer framåt och bättre form, dock lite ostadig i formen ibland. Red igenom programet felfritt. Blev bara lite konstigt avbrott första galoppen och tappade formen mellan trav-skritt första gången och trav-galopp första gången. Alltså rättade de sig andra gången jag red momentet i programet. Jag är iaf nöjd med min ritt! Fick 64,64% och 181 poäng.
 
Det gick superbra för resten av alla i laget också, som faktiskt ledde Vallentuna till SEGER! För första gången på 4 år tog vi äntligen hem vinsten! Vi fick 11 poäng mer än Sundby, så rätt jämnt var det ändå. Hanna fick silvermedalj!
 
Bilder från dagen, foto; Lisa Burestad
litefler bilder kommer i ett annat inlägg!
 
Bjuder även på film från min ritt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback