Måndags lektion / Dressyr special!

Hej! Wohoo internet funkar!
Jag tänkte att jag börar med att skriva om måndags lektionen :)


Jag fick veta tidigare att jag skulle ha Pandora och inte Moa denna gång av Hanna som jobbade ;) Blev väldigt taggad eftersom jag inte har ridit Pandora på suuuper länge! Idag red vi Dressyr på utebanan :) Ibörjan när vi värmde upp fick vi rida lite självständigt och sen började vi med en övning, i den övningen gjorde man; skänkelvikning, halv-volt, trav och galopp. Det gick helt okej! Ibland fick jag till det bra och ibland inte, men är ganska nöjd för att vara ett bra tag sen jag red henne!

Foto; Caroline Davidsson

Och nu till dagens lektion! Kom till stallet vid 17:15 ungefär och fick reda på att jag skulle ha Dino! :D Självklart när jag kommer till boxen är han hur lerig som helst... men det var bara att börja! Efter ett tag lyckades jag få honom hyffsat ren iaf! Idag red vi också på utebanen och vi gjorde ungefär samma övning som i måndags! Fast den här övningen hade lite mer skänkelvikning. Idag gick det inte lika bra som förra gången men det gick inte dåligt! Han blev som finast mot slutet :) Men jag är nöjd för att vara andra gången jag rider honom ;)

Foto; Mamma, bild från förra gången.

På söndag är det även RSC hoppning! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback