RSC Dressyr!

hej, nu blire långt inlägg om dagens tävling! :)


Tidigt på morgonen var det upp och åka till Veda. Smörjde allt och fixade hit och dit. Sen var det lottning och staketbygge. Fick nr 15 och när det var min tur hade jag ingen aning om vem jag ville ha. Hade inte många val, men tillslut blev det Fanta av alla hästar jag kunde välja! Hon hade desutom aldrig tävlat dressyr innan och kan vara rädd för saker och ting. Jennie skulle också ha henne så vi gick upp och började göra iordning fanta. Jag skulle försöka mig på att knoppa hästens tjocka man, men det gick inte så Lisse fick hoppa in och knoppa klart xd

Sen gick vi ner med Fanta och jennie satt upp och red sen sitt program. Fanta skyddade vid domaren...
Sen när jag satt upp och red henne på framridningen var hon jättefin. Sen gick jag in på banan. Magnus fick hjälpa mig lite med hur jag skulle göra så att hon skulle vänja sig vid domarbordet.
Först skyggade hon ganska mycket, men tillslut gick hon förbi utan problem!

När jag startade gick det skitbra! Fick några småmissar här och där, som ett avbrott i galoppen och så, men det gick bra ändå! Slutade på en 3:e placering, ett poäng ifrån 2:a placering. Fick 62,759 procent!
Trodde ALDRIG att det skulle gå så bra! Sjukt nöjd!
måste faktiskt erkänna att hon är en av favoriterna...

Bilder från idag:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback